مجوز ایجاد مرکز کارآموزی بین کارگاهی به اتاق اصناف گیلان اعطا شد

مجوز ایجاد مرکز کارآموزی جوار کارگاهی در راستای اجرای آیین نامه ایجاد مراکز کارآموزی جوار و بین کارگاهی از سوی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان به رئیس اتاق اصناف استان اعطا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان، محمد حسینی در این باره گفت: مرکز آموزش بین کارگاهی آموزش های علمی مورد نیاز کارگران بنگاه های اقتصادی و اصناف در خط تولید را ارائه می دهد .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان اظهار داشت: در مراکز بین کارگاهی، آموزش کارگران مبتدی و کارگران شاغل بنگاه برای بازآموزی ، تکمیل وارتقاء مهارتی به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز بنگاه اقتصادی انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این مراکز علاوه بر آموزش کارگران و نیروهای خود بنگاه، بر اساس توافق نامه آموزشی امکان آموزش شاغلین دیگر بنگاه های اقتصادی نیز فراهم و  امکان ارزشیابی کارگران و صدور گواهینامه مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای فراهم شده است.

حسینی با اشاره به جلسه خود با رئیس اتاق اصناف گیلان خاطر نشان کرد: شناسایی ظرفیت های موجود دو طرف برای ارتقای مهارت کارآموزان، اعزام مربی افتخاری از صنوف به فنی و حرفه ای، تلاش برای تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز بازار کار و نهادینه کردن آموزش های مهارتی برای شغل های موجود در صنوف مختلف از جمله اهداف برگزاری این نشست بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان با اشاره به اهمیت فراگیری آموزش های مهارتی و ضرورت توجه به این مهم اظهار داشت: کسب مهارت های فنی و حرفه ای راهی برای دستیابی به اشتغال و رفع بیکاری است.

وی تاکید کرد: مهارت آموزان در مراکز آموزش جوار کارگاهی از نزدیک مهارت های شغلی مورد نیاز خود را فرا می گیرند.

۲۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارایه آموزش های مهارتی در استان گیلان فعالیت دارند.

  • تاریخ درج : ۱۳۹۹ شنبه ۲ اسفند ساعت ۱۱:۲۵
  • تعداد بازدید: 994